|
Generelle oplysninger
www.lillis.dk ejes og drives af:
Lilli's Glasdesign
CVR-nr. 26629063
v/Lilli Carlsen
Søndre Landevej 21
Nylars
3720 Aakirkeby, Bornholm
Danmark
Mobil: +45 5126 3599
Mail: info@lillis.dk
Betaling
Fakturabeløbet trækkes først, når varerne afsendes.
Ved betaling via bankoverførsel sendes varerne dog først, når det fulde beløb er modtaget på vores bankkonto. *)
Vi har indløsningsaftale med Nets.
Danhost, som hoster vores webshop anvender Quickpay betalingssystem, som er certificeret af PCI Security Standards Council, så du kan trygt betale med dit kort her i webshoppen.
Betaling med kort
lillis.dk modtager betaling med Dankort, eDankort eller danske Visa/Dankort. På nuværende tidspunkt kan vi ikke modtage betaling med internationale kort.
Ved betaling med Dankort, eDankort eller VisaDankort opkræves ikke gebyr.
Betaling via bankoverførsel (ikke muligt i DK)
Du kan også vælge at betale via bankoverførsel.
Ved betaling via bankoverførsel anvendes følgende modtager bankoplysninger:
*) Danske Bank
reg.nr.: 4720
kontonr.: 4720241978
Betaling med MobilePay, Swipp ell. lign.
Betaling med MobilePay, Swipp eller lignende er p.t. ikke muligt.
Betaling gennem ViaBill
Betaling gennem ViaBill er rente- og gebyrfrit på beløb op til 2.000 kr.
Læs alle detaljerne her: http://www.viabill.com/terms
Betaling via bankoverførsel fra udlandet
Ved betaling fra udlandet anvendes følgende modtager bankoplysninger:
Bank: Danske Bank
SWIFT-BIC: DABADKKK
IBAN: DK9430004720241978
Ved betaling via bankoverførsel opkræves modtagerbankens evt. gebyr for modtagelse af beløbet.
Varekøb
Varekøb foregår ved følgende procedure:
De ønskede varer tilføjes til indkøbskurven.
Når købet ønskes afsluttet, klikkes på linket indkøbskurven. Herfra kan du slette eller ændre antallet af bestilte varer. Markér at du godkender handelsbetingelserne, når de er læst og accepteret. Vælg derefter kontakt og modtagerinformation.
Den ønskede leveringsmetode og betalingsmetode vælges.
Købet bekræftes og betaling gennemføres.
Herefter modtager du elektronisk en ordrebekræftelse pr. e-mail.
Forsendelse og levering
De samlede leveringsomkostninger fremgår tydeligt, når du bestiller varer i webshoppen.
lillis.dk leverer overalt i Danmark, dog ikke til Færøerne og Grønland. *)
Vi tilbyder fragtfri levering i Danmark ved køb på 500 kr. og op. **)
lillis.dk tager ansvaret for varerne, indtil modtagelsen.
*) Levering ud over Danmarks grænser kan dog altid aftales ved henvendelse til Lilli’s Glasdesign personligt, via mail eller via telefon.
Ved bestilling til levering ud over Danmarks grænser oplyses leveringsomkostning ved bestilling via telefon, mail, sms eller pr. brev.
Fri fragt ved køb over 500 kr. gælder ikke levering til udlandet.
**) Gælder ikke stænkplader eller særligt voluminøse eller skrøbelige varer, der kræver emballering udover standard. Fragtpris aftales individuelt i sådanne tilfælde inden bestilling.
Lagervarer
Lagervarer sendes indenfor 2-3 hverdage efter, at vi har modtaget din bestilling. Afhængigt af transportørens leveringstid vil du således under normale omstændigheder kunne forvente at modtage varerne 3-4 hverdage efter bestilling.
Er varen ikke på lager, kan der forventes levering indenfor 7-10 hverdage, da varen først skal produceres. Selvom varen ikke er på lager, kan du som hovedregel godt bestille varen alligevel. Det vil fremgå af indkøbskurven hvornår varen forventes på lager igen.
Det er altid muligt at se lagerstatus inden varen tilføjes til indkøbskurven.
Er vi ikke i stand til at afsende varerne inden for det angivne tidsrum, giver vi dig information herom pr. mail eller telefon. Du kan herefter frit vælge at annullere eller ændre din bestilling.
Når en bestilling er afgivet vil der automatisk blive afsendt en ordrebekræftelse til din mailadresse.
Bestillingsvarer
Bestillingsvarer, herunder navne- og nummerskilte, har længere leveringstid. Navne- og nummerskilte leveres under normale omstændigheder indenfor ca. 1 uge. Ved øvrige bestillingsvarer vil forventet leveringstidspunkt blive oplyst senest 24 timer efter bestilling.
Hvis din ordre indeholder bestillingsvarer, vil hele ordren først blive afsendt, når vi kan foretage en samlet levering. Forventet leveringstidspunkt vil blive oplyst senest 24 timer efter bestillingen.
Leveringsmåde
Vores primære transportør er GLS. Du kan vælge mellem følgende leveringsmåder:
- GLS omdeling til Pakke shop - hent selv
- GLS omdeling til din arbejdsplads (fragttillæg)
Ordrer der leveres som pakker via GLS, kan følges i GLS' Track & Trace system. Du modtager en mail og/eller en SMS med pakkens nummer, når vi afsender din ordre.
Leveringsomkostninger
Alle ordrer tillægges fragt i henhold til GLS' til enhver tid gældende satser. Disse satser er indlagt i vores system, og du vil altid få fragten oplyst, inden du bestiller.
Ved bestilling for under kr. 500,00 er fragten fra kr. 30,00 og op, alt efter hvad du bestiller.
Gavekort sendes dog fragtfrit.
Ved bestilling for kr. 500,00 eller mere, leverer vi fragtfrit. Fragtfri levering gælder dog ikke levering til udlandet, herunder Færøerne og Grønland, samt levering af stænkplader eller særligt voluminøse eller skrøbelige varer, der kræver emballering udover standard.
Fortrydelsesret/returret
www.lillis.dk giver, ifølge forbrugeraftalelovens § 17, 14 dages fortrydelsesret på alle varer i webshoppen.
Undtaget herfra er på kundens foranledning fremstillede bestillingsvarer, herunder alle navne- og nummerskilte, stænkplader, særlige ønsker, varer med graveringer eller påført skrift og alt andet, som er bestilt udover standard.
Ønsker du at benytte dig af fortrydelsesretten, skal du inden 14 dage fra modtagelsen meddele os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Det er dig, der skal dokumentere rettidig meddelelse om fortrydelsen.
Vi opfordrer dig derfor til at sende den til os via email, eller benytte vores fortrydelsesformular. Hent den
Når vi har modtaget varen og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan udnyttes, kan du vælge at få pengene refunderet eller ombytning til andre varer for max. samme beløb.
Ønsker du at pengene refunderes, overføres beløbet via samme betalingsmetode som du betalte for varerne med, indenfor 14 dage fra modtagelse af varen. Udgifter i f.m. refundering (f.eks. bankgebyr ved bankoverførsel) betales af køber.
BEMÆRK: Hvis du har fået gratis fragt på dit køb, vil fragt blive modregnet i returbeløbet såfremt det samlede køb derved kommer under 500 kr.
Såfremt refundering af beløbet skal ske via bankoverførsel, vil beløbet blive overført til det af kunden oplyste reg.nr. og bankkontonr. på fortrydelsesformularen.
Evt. fejl i købers oplyste bankoplysninger kan ikke påføre Lilli's Glasdesign erstatningsansvar for evt. overførsel til en uvedkommende persons bankkonto, såfremt modtageren af beløbet nægter at tilbagebetale beløbet til Lilli's Glasdesign. Det bliver i det tilfælde en sag mellem køber og den uretmæssige modtager af beløbet.
Returnering/ombytning
Ønsker du at returnere, er det dit ansvar at sende varerne retur indenfor de næste 14 dage.
Du kan returnere varerne ved at sende til den angivne adresse under Juridiske oplysninger øverst i handelsbetingelserne.
Ved returnering skal varerne være forsvarligt emballeret i original emballage og i samme stand og mængde som ved modtagelse.
Såfremt varerne er beskadiget ved modtagelsen, grundet utilstrækkelig eller uforsvarlig emballering, refunderes eller ombyttes varerne ikke.
Vedlæg derudover returformularen i udfyldt stand samt original eller kopi af faktura.
Ved returnering eller ombytning af de købte varer skal du selv stå for forsendelsesudgiften retur.
Hvis returemballagen er beskadiget, kan Lilli's Glasdesign nægte modtagelse. Hvis der er skader i forsendelsen, som ikke er synlige på emballagen, kan Lilli's Glasdesign nægte at refundere det returnerede til køber. Køber må herefter selv tage kontakt til transportøren m.h.p. evt. erstatning. Udfaldet af en sådan sag mellem køber og transportør er Lilli's Glasdesign uvedkommende, og kan ikke påføre Lilli's Glasdesign evt. erstatningsansvar.
Bemærk: Returnering af varer sendt til os pr. efterkrav modtages ikke.
Ønskes ombytning til andre varer fremsendes de nye varer for købers regning ved forudbetaling til vores bankkonto, som angivet under punktet "Betaling via bankoverførsel" af leveringsomkostninger, der oplyses af Lilli´s Glasdesign.
Reklamationsret
Skader opstået under levering
Ordrer pakkes i forsvarlig emballage for at beskytte varerne under forsendelsen.
Hvis emballagen er beskadiget skal du nægte modtagelse. Så bliver forsendelsen returneret til Lilli´s Glasdesign og vi tager kontakt til dig.
Hvis der er transportskader i forsendelsen som ikke er synlige, skal du kontakte Lilli´s Glasdesign inden 24 timer efter modtagelsen, ellers bliver skaden afvist.
24 måneders reklamationsret
I overensstemmelse med købelovens regler ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold, uheld eller uautoriseret indgreb eller brug. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Lilli´s Glasdesign indenfor 2 måneder.
Bemærk: luftbobler i glasset er ikke en fejl, men er helt naturligt fremkommet under opvarmning af glasset, og har ingen betydning for glassets holdbarhed, og kan ikke påberåbes som gyldig grund til reklamation under reklamationsretten.
Bemærk: da alle vores produkter er håndlavede, er de i princippet alle et stykke unik glaskunst. Derfor kan de variere i farve og form i forhold til det afbildede produkt. Billedet er således kun vejledende, medmindre det på produktet er angivet, at det afbildede produkt er det eksemplar, der kan købes. Afvigelser fra det afbildede kan derfor ikke påberåbes som gyldig grund til reklamation under reklamationsretten, medmindre der er tale om væsentlige afvigelser.
Hvis der reklameres inden to måneder, vil reklamationen altid være rettidig. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning, afslag i prisen eller refundering. Aftales returnering skal varen sendes i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger. I forbindelse med reklamationssager afholder lillis.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
Aftales reparation eller ombytning kan refundering ikke ske.
Bemærk: Returnering af varer sendt til os pr. efterkrav modtages ikke.
Du kan returnere varerne ved at sende til den angivne adresse under Juridiske oplysninger øverst i handelsbetingelserne.
Persondatapolitik
Sikker og krypteret betaling online
Foretages der betaling med kreditkort på webshoppen, sker betalingen på en sikker forbindelse, der sikrer, at dine betalingsoplysninger ikke er tilgængelige for uvedkommende. Når betalingen foretages online, sker det gennem en sikker krypteret metode gennem webshopsystemet og en sikker betalingsgateway. Betalingsgatewayen fungerer som dankortterminalen, der administreres hos Quickpay, som overholder PCI DSS certificering - En certificering, der definerer en række krav til opbevaring, overførsel og håndtering af kreditkortdata.
Hvorfor indsamler vi data?
Dine kontaktoplysninger gemmes med det formål at kunne levere varen til dig. Når der indsamles personoplysninger via webshoppen, sikrer vi, at det altid sker med din fulde accept, da købet ikke kan gennemføres, medmindre handelsbetingelserne her er godkendt. Det er din sikkerhed for at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Din IP-adresse registreres af sikkerhedsmæssige årsager når du foretager et køb.
IP-adressen og evt. personlige oplysninger oplyses til politiet, hvis der er tale om falske betalinger, svindel og bedrageri med kreditkort.
Sikkerhed
Oplysninger afgivet på webshoppen videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand. Alle oplysninger gemmes på højsikrede servere.
Klageadgang
Hvis du ønsker at klage i forbindelse med din handel hos os kan du gøre det på følgende måder:
-
Du kan skrive en mail på lillis.glasdesign@mail.dk med overskriften ”Klage vedr. ordrenummer: XXXXXXXX”.
Beskriv i din mail hvad din klage går ud på. Vi vil derefter behandle din klage, og du vil blive kontaktet af os. -
Du kan klage via EU´s Online Klagesystem (EOS). EOS er oprettet for at gøre det nemt for forbruger at klage over en vare eller en service købt i EU som ikke lever op til forventningerne. Link til EOS: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.04.2022